Hi, I've got a problem when I try to update a row from a trigger in my table of a linked server. This is the context:

A server named Server1 has my DB with my table to update.

Another server named Server2 has another DB (security system of the building).

Server1 is a linked server in Server2.

Each time a reader reads an acces card, a row is updated in a table of Server2.

My goal is simple: When an employee pass his acces card on a reader to enter to enter i the building, his presence status (Away, Busy, Not at office, At office, etc.) is automatically updated in my table

So, I create a trigger on this table to detect each update and update the row (corresponding to the acces card's owner) in my table on Server1.

This is the trgger trigger:
---------------------------------------------------------------
ALTER TRIGGER myTrigger
ON theTableOnServer2
AFTER UPDATE, INSERT
AS

DECLARE @PersonID int

IF UPDATE(TheFieldWhoShouldBeUpdated)
BEGIN
-- Get the PersonID of the acces card's owner
SELECT TOP 1 @noPersonne = IDPersonne FROM INSERTED
-- Update in my table the status of the acces card's owner
UPDATE Server1.MyDB1.dbo.myTable1 SET Server1.MyDB1.dbo.myTable1.statusID = 'At office' WHERE personID = @personID;
END
-----------------------------------------------------------------

When I test the trigger, an error is launch ans this message appears

Server: Msg 7395, Level 16, State 2, Procedure monTrigger, Line 14
Unable to start a nested transaction for OLE DB provider 'SQLOLEDB'. A nested transaction was required because the XACT_ABORT option was set to OFF.
[OLE/DB provider returned message: Cannot start more transactions on this session.]
OLE DB error trace [OLE/DB Provider 'SQLOLEDB' ITransactionLocal:tartTransaction returned 0x8004d013: ISOLEVEL=4096].

I don't really know now what to do with this problem, so if someone has an idea or a solution, I would appreciate it.

Francois

Version Francaise/ French version -----

Bonjour, j'ai un bogue lorsque je tente de mettre à jour une ligne dans une table d'un serveur lié à partir d'un trigger. Voici la situation:

Un serveur nommé Serveur1 contient ma BD avec ma tables à mettre à jour.

Un autre serveur nommé Serveur2 contient une autre BD (système de sécurité de l'édifice).

Serveur1 est un serveur lié dans Serveur2.

À chaque fois qu'un lecteur d'entrée lit une carte, une ligne est mise à jour dans une table de Serveur2.

Mon but est simple: dès qu'un employé passe sa carte sur un lecteur d'entrée pour entrer dans le bâtiment, que son statut de présence soit automatiquement mis à "Au bureau" dans ma table.

J'ai donc mis un trigger sur cette table pour qu'à chaque fois qu'une mise à jour est faite, que la ligne (correspondant au propriétaire de la carte) dans ma table sur Serveur1 soit mise à jour.

Voici le code du trigger:
---------------------------------------------------------------
ALTER TRIGGER monTrigger
ON laTableSurServeur2
AFTER UPDATE, INSERT
AS

DECLARE @noPersonne int

IF UPDATE(LeChampQuiEstSupposéEtreMisAJourL)
BEGIN
-- Obtient l'ID du propriétaire de la carte
SELECT TOP 1 @noPersonne = IDPersonne FROM INSERTED
-- Met à jour dans ma table le statut du propriétaire de la carte
UPDATE Serveur1.MaBD1.dbo.maTable1 SET Serveur1.MaBD1.dbo.maTable1.statutNo = 'Au bureau' WHERE personneNo = @noPersonne;
END
-----------------------------------------------------------------
Lorsque je provoque une mise à jour, une erreur est lancée et ce message s'affiche:

Server: Msg 7395, Level 16, State 2, Procedure monTrigger, Line 14
Unable to start a nested transaction for OLE DB provider 'SQLOLEDB'. A nested transaction was required because the XACT_ABORT option was set to OFF.
[OLE/DB provider returned message: Cannot start more transactions on this session.]
OLE DB error trace [OLE/DB Provider 'SQLOLEDB' ITransactionLocal:tartTransaction returned 0x8004d013: ISOLEVEL=4096].

Je ne sais plus vraiment quoi faire avec ce bogue alors si quelqu'un a une idée ou encore mieux, une solution, elle serait grandement appréciée.

François